Geschwister-Scholl-Institut für Politikwissenschaft (GSI)
print

Sprachumschaltung

Navigationspfad


Inhaltsbereich

Publications

Dobbins, Michael / Knill, Christoph (2014). Higher Education Governance and Policy Change in Western Europe: International Challenges to Historical Institutions. Basingstoke: Palgrave Macmillan

Dobbins, Michael (2014). "Explaining change and inertia in Swedish and French education: A tale of two corporatisms?" in Policy Studies (online first).

Knill, Christoph / Dobbins, Michael / Vögtle, Eva Maria (2013). Hochschulpolitische Reformen im Zuge des Bologna-Prozesses: Eine vergleichende Analyse von Konvergenzdynamiken im OECD-Raum. Wiesbaden: Springer VS.

Knill Christoph / Dobbins, Michael (2013). Theorien der Europäisierung: Kritische Bestandsaufnahme und Implikationen für die Bildungsforschung. In: Karin Amos, Josef Schmid, Josef Schrader und Ansgar Thiel (Hrsg.), Europäischer Bildungsraum. Europäisierungsprozesse in Bildungspolitik und Bildungspraxis. Baden-Baden: Nomos, 17-36.

Dobbins, Michael (2012). Französische Hochschulpolitik: Wandel durch Internationalisierung? in Beiträge zur Hochschulforschung 4/2012.

Dobbins, Michael (2012). How market-oriented is French higher education?, in French Politics 10(2).

Dobbins, Michael / Knill, Christoph / Vögtle, Eva-Maria (2011). An Analytical Framework for the Cross-country Comparison of Higher Education Governance. Higher Education 62 (5), 665-683.

Vögtle, Eva-Maria / Knill, Christoph / Dobbins, Michael (2011). To What Extent Does Transnational Communication Drive Cross-national Policy Convergence? The Impact of the Bologna-process on Domestic Higher Education Policies. Higher Education 61 (1), 77-94.

Coate, Kelly / Frølich, Nicoline / Knill, Christoph / Mignot-Gerard, Stephanie (2010). Einheit von Forschung und Lehre: Implications for State Funding of Universities. Higher Education Policy 23 (2), 173-193.

Dobbins, Michael / Knill, Christoph (2010). Les politiques d’enseignement supérieur en Europe Centrale et de l’Est: Convergence vers un modèle commun? Romanian Political Science Review 10 (1), 29-60.

Dobbins, Michael / Knill, Christoph (2009). Higher Education Policies in Central and Eastern Europe: Convergence toward a Common Model? Governance 22 (3), 397-430.

Dobbins, Michael / Knill, Christoph (2009). Hochschulpolitik in Mittel- und Osteuropa: Konvergenz zu einem gemeinsamen Modell? Politische Vierteljahresschrift 50 (2), 226-252.

Heinze, Torben / Knill, Christoph (2008). Analysing the Differential Impact of the Bologna Process: Theoretical Considerations on National Conditions for International Policy Convergence. Higher Education 56, 493-510.


Servicebereich